تبلیغات
Black Dream - تاریخچه بوزوکی
اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل


نام " tambouras " شده است توسط یونانیان در اشاره به یک سری از سازهای زهی شبیه : " bouzouki " استفاده می شود، صرف نظر از اندازه ، تعداد رشته ها ، اخم توزیع / موقعیت و یا تنظیم . این سری از ابزار متعلق به خانواده Tamboura بر اساس شباهت ها به شرح زیر است :
کوچک صدا جعبه معمولا به شکل گلابی است
-گردن دراز و باریک مستقیما از یک طرف به طرف دیگر .
- معمولا با پرده که در اصل متحرک (قابل تنظیم) که در روز مدرن نصب شده بر روی اخم هیئت مدیره به طور دائم
- گیره ( Klidia ) که در اصل از چوب سخت، ( آبنوس ) ساخته شد و به طور مشابه به کسانی که از خانواده ویولن برازش داده شد ، و در حال حاضر توسط سران دستگاه به صورت تجاری ساخته شده جایگزین شده است
-تعداد رشته که توسط یک پل " kavalaris " پشتیبانی
- آنها بازی " کنده " با مضراب " Penna " و یا گاهی اوقات با بازیکنان ناخن انگشت
نام عمومی از خانواده TAMBOURA نیز به عنوان TAMBOURI ، TAMBOURO ، یا TSAMBOURAS TAMBRAS در میان نامهای دیگر ، که تا به حال بخش پذیر نام شناسایی خاص به هر یک از ابزار بسته به اندازه آنها ، تعداد رشته ها ، تنظیم و غیره برخی از این نام ها که ممکن است شناخته شده بود برای بسیاری از ما آشنا هستند : ساز ، BOUZOUKI ، BAGLAMAS ، TZOURAS ، LAOUTO همانطور که ما آنها را می دانیم . ابزار دیگر که امروز تنها از اهمیت تاریخی هستند و توسط نوازندگان مدرن استفاده می شود عبارتند از : YIONGARI یا LIONGARI که سه رشته ، MBULGARI با تعدادی از رشته های مختلف ، KITELI با دو رشته در 5ths ، KAVONDO در با صدای صاف جعبه تنظیم و سه دو رشته با دارا بودن حدود 95 سانتی متر طول ، TZIVOURI ، با دو رشته دو و یک واحد تنظیم در 5ths و KARNDOUZENI که یک نوع از baglama بزرگ . دو روش ساخت جعبه صدا از این ابزار وجود دارد .
یکی از این روش حک شده که در آن کل صدا جعبه از چوب در شکل گلابی حک شده بود همانطور که می دانیم بود، و از سوی دیگر با استفاده از روش قالب که در آن نوار از چوب خم شدن بیش از یک قالب خاص شکل گلابی بود و با هم چسب برای تولید جعبه است. روش دوم این است که معمولا توسط اکثر سازندگان استفاده از امروز است. هستند اما سازندگان ماهر حتی امروز که با استفاده از روش کنده کاری ، به ویژه برای ابزار کوچکتر، مانند baglamas وtzouras است وجود دارد . این اشکال گلابی از ابزاری به ابزار و ساز به ساز متفاوت است.
برخی دیگر و یا اشکال گلابی کوتاه تر ، طفیلی و یا باریک ، و غیره کم عمق یا عمیق تر در روز های قدیمی تر خواهد بود ، سازندگان پوستهلاک پشت ، نیمه کدو و بسیاری از انواع دیگر از موارد مشابه استفاده می کردند . نوازندگان در طول زمان جنگ ، به اندازه کافی های نوآورانه برای baglama کوچک از بطری آب عرضه شده به سربازان ارتش بودند .

علاوه بر این، زندانیان با استفاده از خربزه و جردس خشک کوچک و یا دیگر انواع مشابهی از مواد مانند جعبه حک شده صدا به baglama اندازه کوچک، که آنها را در آنها پنهان و قاچاق در سلول زندان خود را . این ابزار همچنین به عنوان " Gonato " که به معنی " زانو " زیرا آنها آن را به زانو خود را محکم زمانی که آنها از ورود به زندان در چنین راهی که نگهبانان قادر نخواهد بود آنها را تشخیص شناخته شدند.
کمان ویولن و تار از پنهان حیوانی کشیده شده بر روی جعبه در روز مسن تر و بعد از چوب، مانند صنوبر ساخته شده است.
ابزار از خانواده Tamboura در روز مسن تر به عنوان ابزار تنها بدون اینکه همراه با دیگر سازهای ریتمیک اجرا شد. این نوازندهلحن در اولین رشته از زمین بالاتر ، که آن هم به عنوان " Kandini " شناخته شده است و در همان زمان ، استفاده از رشته های دیگر باز و آزاد معمولا زخم و به عنوان Mourganes یا Mbourganes های شناخته شده برای تولید بازی ایزوتونیک ، تونیک و یا 5TH صدا و غیره
این همیشه مشابه به تعداد رشته ها و تنظیم بود. در زمان این روش بازی کردن به آنچه ما امروز می شناسیم ، پیشرفت ، با همراهی هارمونیک بر اساس یک مقیاس خاص .
ابزار از خانواده Tamboura ، با گردن دراز و باریک و یک جعبه کوچک صدا دور در یونان از حدود قرن 4th قبل از میلاد بود . در آن روزها ، این ابزار عنوان " PANDOURA " شناخته شدند. این است بصورتی پایدار و محکم با نقاشی و موزاییک از آن دوره های مختلف مستند به تصویر می کشد یک موسیقیدان بازی Pandoura با مضراب یا penna . شواهد بیشتر از وجود آنها می تواند در سال های بعد از 10TH ، 12th ، 16 ، قرن 18th و 20th باشد نامه های رسمی، یادداشت و گزارش نوشته شده توسط محققان مختلف و شخصیت های قابل توجه از آن سال یافت می شود. به عنوان مثال،نویسنده محترم به نام کنستانتین Porfirogenitos است اشاره در یکی از گزارش های خود را از Pandouras و Pandourists ( پخش ) حضور در یک شام با مشخصات بالا در قرن 10th ، که در آن نویسنده دیگری اشاره Tambouras ها ساخته شده بود ساخته شده بود ، و دیگر ابزار سرگرم کننده کولیس بالا مهمانان از مراسم جشن و سرور در مسیر مسابقه قسطنطنیه در قرن 12th دعوت کرد.

LAUTO
(قرار دادن عکس )
این Lauto ، همچنین به به عنوان lavouto یا lagouto شناخته می شود ، به عنوان از کلمه عربی " عود" به معنی چوب نام برد. این ابزار و یا تغییرات آن نیز به عنوان " لوت " که در دوره رنسانس و باروک بسیار برجسته بود شناخته شده است. شایان ذکر است در این نقطه کهابزار ساز به نام " LUTHIER " است که مشتق شده از کلمه عود است. جعبه صدا از یونانی Lauto در رابطه با ابزار دیگر از خانواده Tamboura را مانند bouzouki است غیر منتظره ای بزرگ است . ساز و غیره
این حالت معمولا دارای پرده متحرک / قابل تنظیم ، 8 رشته ها وپل به طور دائم به کمان ویولن و تار چسب و آن را با مضراب بازی . در روز های قدیمی تر بازیکنان مضراب ساخته شده از پوسته لاک پشت استفاده کنید، و یا حتی پر از ناپاک بزرگتر مانند بوقلمون وحشی و غیره

در پایان قرن 19th ،Lauto در سه اندازه ساخته شد. امروز با این حال سازندگان Lauto اواسط اندازه به عنوان اندازه استاندارد با تغییرات جزئی عمدی یا غیر عمدی با توجه به ساز و قالب خود ، و همچنین به عنوان خواسته های نوازنده قرار دادن برای سفارش برای ساخت و ساز را انتخاب کرده اند . ساخت احیای Lauto / Bouzouki در روز یونان مدرن شده است از اوائل دهه 1800 تا به امروز ثابت شده است.
Bouzouki تا بخشی از سنت موسیقی یونانی وسیع تری برای قرن ها بوده است. اگر چه آن شده است با موسیقی Rebetika همراه آن در حال حاضر وضعیت خود را به موسیقی یونانی بیشتر محبوب معروف به عنوان لایکا و Elafrolaika ، و همچنین به عنوان ترکیب کلاسیک از آهنگسازان یونانی مدرن افزایش می یابد. Bouzouki یک عضو از خانواده " Tambouras " ابزار که این تنوع است. اعتقاد بر این است که Bouzouki کلمه مشتق از کلمه ترکی " Buzuk " که به معنی شکسته است، اما همچنین می تواند به معنای « تغییر کوچک » .


Bouzouki های زیادی را در سال های بسیار زیادی از وجود آن تغییر نکرده است . در طول دوره با این حال ، آن را تا ازابزار شش رشته به هشت رشتهابزار است که محبوب ترین با بازیکنان Bouzouki امروز تکامل یافته، و سبک بازی و روش را نیز اصلاح شده است تا منعکس کننده برای تلفن های موبایل امروز و انتظار موسیقی .
Bouzouki تا توسط مقامات در قرن گذشته و بخشی از این قرن مورد آزار و اذیت آنها آن را به جامعه های جنایی یونان ، ( ناعادلانه و غلط ) همراه بود . آن است که صرفا " تنها " ابزار و حتی اگر معلمان واجد شرایط مختلف کتاب های بسیاری نوشته اند آن را هرگز ممکن است فقط کسی آموخته شود . توسط این بیانیه منظورم این است که حتی اگر هر کس ممکن است به توان با آموزش مناسب ، به موسیقی با Bouzouki ، تعداد کمی از ما دارای توانایی قادر به انجام با آن و به رله از طریق ابزار درونی ترین احساسات ، افکار، و احساسات، که از لحظه به لحظه تغییر . به طور خلاصه آن را " آینه " از روح ما است.

سایر ابزار های مشابه متعلق به خانواده Bouzouki هستند ، Tzouras ، Baglamas ، Bouzoukomana ، و Gonato است که می تواند از یکدیگر به وسیله خود را از ساخت و ساز مشخص ، اندازه، شکل، تعداد رشته ها ، و غیره رایج ترین طول برای Bouzouki عادی است 70cm ، در روز های قدیمی تر آن را به گلابی شکل شبیه و تا حدودی کوچکتر بود . در روز مدرن با این حال آن را ساخته شده است بزرگتر و شبیه به یک نسخه بزرگ از یک ماندولین . آن را به یک گردن بلند با پرده و برای تلفن های موبایل تا حدودی شبیه یک ماندولین و یا لوت است . کوچکترین ابزار از این خانواده Baglamas های است که در حدود 30 - 35cm طولانی، و عمدتا با 6 رشته (3 دونفره ) است .



Bouzouki - تکنیک و تنظیم

Bouzouki با یک ضربه کوچک ، در غیر این صورت به به عنوان " penna " شناخته می شود ایفا کرده است. همانطور که گفته شد قبل از رایج ترین Bouzouki امروز هشت (8) رشته Bouzouki که در اصل چهار (4) مجموعه های دو رشته تشکیل شده است . رشته تنظیم بالاتر با شروع از پایین تا به نام " katini " و رشته تنظیم پایین تر که ضخیم تر و زخم نامیده می شوند به " bourgana " . دنباله ای از تنظیم از پایین به بالا به شرح زیر است : اولین مجموعه از رشته ها دو به عنوان " RE " و یا " D " توجه داشته باشید تنظیم شده است . مجموعه دوم از دو رشته ، که دوباره یکسان ، به عنوان " LA " و یا "" توجه داشته باشید تنظیم شده است. مجموعه سوم از دو رشته که یک " kantini " و یک رشته Bourgana در تشکیل به عنوان " FA " یا " F " توجه داشته باشید و مجموعه چهارم از رشته دو که همچنین شامل یک " kantini و یک" bourgana " تنظیم کوک به عنوان "آیا " و یا "C " توجه داشته باشید .

از سوی دیگر شش (6) Bouzouki رشته است که هنوز هم توسط بسیاری از بازیکنان مسن تر و همچنین استفاده می شود برخی از آنهایی که جوان است، که ایده آل برای واقعی " Rebetiko " صدا در مجموعه دو از پایین به بالا به عنوان تنظیم " RE " و یا "D" ، " LA " و یا "A " برای مجموعه دوم و دوباره " RE " و یا "D " برای مجموعه سوم .

یک بازیکن خوب Bouzouki باید قادر به تولید یادداشت های پاک در سرعت بالاتر از سایر سازهای زهی است . طول می کشد سال ها مطالعه و تعداد بیشماری ساعت از تمرین ثابت در به صورت روزانه . هنگامی که یک بازیکن متعهد به نواختن ساز او ممکن است قادر به استراحت طلبی و چشم پوشی از زمان عمل روزانه ، به عنوان این کار در کاهش مهارت و چابکی خود را . به خاطر داشته باشید که بدون در نظر گرفتن چقدر به تمرین اختصاص داده است ، هر کس ممکن است قادر به استاد صدای واقعی و احساس یک Bouzouki ، آن را به عنوان بازتابی از روح بازیکن است .
آخرین مطالب